onsdag 27. juli 2011

Blåbærmuffins


Nå er vi midt i blåbærsesongen, og da smaker blåbærmuffins ekstra godt... Og ellers i året så finner vi heldigvis blåbær i frysedisken.


Dette trenger du til 24 medium muffins:


  • 140 g margarin
  • 200 g sukker
  • 2 egg
  • 3,6 dl yoghurt naturell
  • 1 ts revet sitronskall
  • 380 g hvetemel
  • 3 ts bakepulver
  • 1/2 ts natron
  • 1/2 ts salt
  • 200 g blåbær

Sett ovnen på 190 grader

Pisk margarin og sukker luftig, og tilsett eggene:


Bland eggene godt inn:


Tilsett yoghurt og sitronskall:


Rør sammen, til det er blandet.

Bland mel, bakepulver, natron og salt i en annen bolle, og tilsett halvparten av melblandingen i resten av røra:


Rør bare til melet har blandet seg med resten:


Tilsett resten av melet:


Og igjen: Rør bare til melet har blandet seg med resten av røra.

Tilsett blåbærene:


Bruk en slikkepott og rør bærene forsiktig i:


Fyll medium muffinsformer ca. 3/4 fulle:


Stekes midt i ovnen ved 190 grader i 25 minutter.

Ferdigestekte, lunkne og fristende:


Og inni, store saftige blåbær, og marmorert kake:


Lykke til :o)

2 kommentarer:

  1. Åh, disse så deilige ut! Jeg er så dårlig til å bake, men burde vel klare det etter så god forklaring :) Hvis jeg skal være helt ærlig, er jeg mer glad i å spise kaker enn å bake. Fikk lyst til å sette tennene i disse herlighetene :)

    SvarSlett
  2. Hei, jeg skal bake disse i dag gleder meg! :)

    SvarSlett

Tusen takk for at du tittet innom, og legg gjerne igjen noen ord, det setter jeg pris på.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Takk for at du tittet innom, og velkommen tilbake