tirsdag 19. juli 2011

Mini sjokolade muffins


Minimuffins med masse mørk sjokolade, perfekt for de som er glad i sjokolade, som meg...


Dette trenger du til ca 25 - 30 mini muffins:

  • 225 g margarin
  • 225 g sukker
  • 225 g hvetemel
  • 4 ss kakao
  • 2 1/2 ts bakepulver
  • 4 egg
  • 100 gram mørk sjokolade

Sett ovnen på 175 grader

Visp alle ingrediensene (unntatt sjokoladen) med miksmaster i ca 2 - 3 minutter.
Hakk sjokoladen i passe store biter og bland dem i røra.

Sett mini muffinsformer i et muffinsbrett.

Jeg har brukt disse formene som jeg har kjøpt på cacas.no:


Fyll formene ca 3/4 fulle, og stek midt i ovnen i ca 10 - 12 minutter.

Glasur: for de som liker det... ;)

  • 100 g mørk sjokolade
  • 50 g margarin
  • 100 - 150 g melis

Smelt sjokoladen og margarinet forsiktig i mikrobølgeoven; på full styrke i 20 sek, er ikke alt helt smeltet da, prøv 20 sek til.
Tilsett melis litt etter litt, prøv deg fram til du får en glasur som du klarer å smøre eller sprøyte på muffinsene uten at den renner av.

Lykke til :o)

2 kommentarer:

  1. Hvor mange grader?

    SvarSlett
  2. Var vist grader alike vell...
    Jeg er halvt blind, så....
    Såg gode ut

    SvarSlett

Tusen takk for at du tittet innom, og legg gjerne igjen noen ord, det setter jeg pris på.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Takk for at du tittet innom, og velkommen tilbake