mandag 1. august 2011

Muffins med villbringebær


Vi har en del naturtomt, og der vokser villbringebærkrattet tett, og i går kveld plukka jeg en liten kopp med bær før myggen jagde meg inn igjen.





Dette trenger du til 12 - 14 medium muffins:

  • 2 egg
  • 2 dl sukker
  • 50 g margarin
  • 1 dl Biola med bringebær
  • 1 ts sitronsaft
  • 2 1/2 dl hvetemel
  • 1 ts vaniljesukker
  • 1 1/2 ts bakepulver
  • 2 dl bringebær

Sett stekeovnen på 220 grader.

Begynn med å ha egg og sukker i en bolle: (ettersom jeg bare hadde 1 dl bær halverte jeg oppskrifta, og brukte bare et egg)


Pisk egg og sukker til det er godt blandet, det trenger ikke bli eggedosis:


Ha hvetemel, vaniljesukker og bakepulver i en egen bolle:


Bland dette godt sammen:


Hell melblandingen samen med egg/sukker blandingen:


Miks melet rask inn med miksmaster på lav hastighet, ikke rør mer enn til det er blandet:


Smelt margarinet:


Ha margarinet, biola og sitronsaft i resten av røra og bland dette raskt inn, før du tilsetter bringebærene:




Rør bærene forsiktig inn i røra:


Fyll medium muffinsformer ca. 3/4 fulle:


Stek ved 220 grader, midt i ovnen i ca 10 - 12 minutter.

La muffinsene stå i brettet i 5 minutter etter steking:


Før de flyttes over på rist for videre avkjøling:


Lykke til :o)

2 kommentarer:

Tusen takk for at du tittet innom, og legg gjerne igjen noen ord, det setter jeg pris på.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Takk for at du tittet innom, og velkommen tilbake