lørdag 19. mai 2012

Gulrotcupcakes med nøtter



Jeg leter fortsatt etter den perfekte gulrotcupcakes oppskriften, og denne nærmer seg virkelig. Røra ble perfekt, altså ikke altfor flytende, og de grovhakkede nøttene som er i gjør dem ekstra gode. Får bare beklage at jeg har drevet med "latmanns-glasering", og ikke brukt sprøytepose, dette ble ikke spesielt pent, men smaken er like god ;o)



Dette trenger du til 10 medium cupcakes:

  • 75 g margarin
  • 1 dl sukker
  • 2 egg
  • 100 g hvetemel
  • 1 ts kanel
  • 1 ts bakepulver
  • 100 g revet gulrot
  • 50 g hakkede hasselnøtter

Sett stekeovnen på 180 grader.

Rør margarin og sukker hvitt og luftig. Tilsett eggene, ett om gangen.

Bland hvetemel, kanel og bakepulver godt sammen, og vend dette inn i røra.

Tilsett revne gulrøtter og hakkede hasselnøtter, og rør rask sammen til alt er blandet.

Fyll medium muffinsformer ca 2/3 fulle, og stek midt i ovnen ved 180 grader i 20 minutter.

Avkjøl før du tar på glasur:

  • 200 g Philadelphiaost
  • 1/2 dl melis
  • 1/2 ts vaniljesukker / vaniljekstrakt

Rør alle ingrediensene til glasuren godt sammen, og fordel på de avkjølte cupcakesene.

1 kommentar:

  1. Eg har faktisk ete eit lite stykke gulrotkake med nøtter i dag. Desse må eg prøva ved neste anledning! Bursdagar i anmarsj, så eg får nok ein sjans!

    SvarSlett

Tusen takk for at du tittet innom, og legg gjerne igjen noen ord, det setter jeg pris på.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Takk for at du tittet innom, og velkommen tilbake