torsdag 15. mars 2012

Cookies m/ peanøtter og sjokolade


Jeg har endelig bakt cookies, har tenkt på det lenge, og etter jeg fant en oppskrift som også inneholder peanøttsmør og peanøtter inne på Passion 4 Baking, så satte jeg i gang.



Dette trenger du til ca 20 - 22 store cookies:

  • 175 g margarin (temperert)
  • 115 g sukker
  • 115 g brunt sukker
  • 4 ss peanøttsmør
  • 1 egg
  • 1 ts vaniljeekstrakt
  • 165 g hvetemel
  • 1/2 ts natron
  • 1/2 ts salt
  • 150 g sjokoladedråper / el. grovhakket sjokolade 70 %
  • 50 g grovt hakkede peanøtter

Sett stekeovnen på 190 grader

Ha margarin, sukker, brunt sukker og peanøttsmør i en bolle:


Miks luftig med miksmaster:


Tilsett egget:


Bland egget godt inn og tilsett vaniljeekstrakt:



Bland godt.

Bland hvetemel godt sammen med natron og salt:


Ha melblandingen i bollen med det andre:


Bland melet godt sammen med resten:


Tilsett sjokolade og peanøtter:


Bland godt sammen:


Legg bakepapir på bakeplater og legg ca 20 - 25 kuler med deig på platene, dryss gjerne over litt ekstra peanøtter og sjokolade:


Stek midt i ovnen ved 1980 grader i ca 10 minutter


Avkjøl på rist:



2 kommentarer:

  1. Disse er kjempegode, jeg har også laget dem!

    SvarSlett
  2. Lagde disse nettopp, og de ble suupre! Kjempegode:D Tips: ta de ut litt tidligere for å få myke og saftige cookies!

    SvarSlett

Tusen takk for at du tittet innom, og legg gjerne igjen noen ord, det setter jeg pris på.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Takk for at du tittet innom, og velkommen tilbake